niedziela, 17 stycznia 2016

Masa solna w warsztatach z dziećmi

 Prowadząc warsztaty przyrodnicze często wykorzystuję masę solną, by uatrakcyjnić zajęcia lub zobrazować coś. Taka forma jest przyjemna dla dzieci i spotyka się z dużym zainteresowaniem.
Tu jerzyki wybierające się do przedszkolaków na zajęcia o zwierzętach w ogrodzie. Dzieci w donicy budowały makietę ogrodu (drzewka, kamyczki), siały nasiona fasoli. Potem rozmawialiśmy o zwierzętach, które sprzyjają ogrodom. Zdjęć ogrodu nie wrzucam, bo są z twarzami przedszkolaków.
 
A tu ptaki w roli pionków do gry. W bibliotece stworzyliśmy sobie wielką grę o życiu ptaków. Dzieci pomalowały przygotowane przeze mnie ptaki z masy solnej. Potem zagraliśmy. Satysfakcja grania w grę, którą samemu się stworzyło była ogromna.


Mam nadzieję, że moje pomysły pomogą komuś urozmaicić zajęcia z dziećmi. Dla mnie masa solna jest niezwykłą pomocą. Można z niej wykonać wiele rzeczy, jest prosta do przygotowania i tania.
Ja robię ją na oko, a przepisy są tu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz