czwartek, 7 stycznia 2016

Antarktyda

Uczymy się o kontynentach. Z racji aury za oknem zaczęliśmy od Antarktydy.

Wybraliśmy się do biblioteki i przejrzeliśmy nasze książki. Obejrzeliśmy globus i mapy w atlasie.

Przygotowaliśmy lapbooka. O lapbookach można dużo poczytać na tym blogu.
Nasz wygląda tak.

Zaczęłam od kompletowania informacji i drukowania ich. Potem już wspólnie wymyślaliśmy co i gdzie przykleić.
Po bokach są informacje o Antarktydziei jej badaczach i odkrywcach. Na środku na doklejonej klapce jest polska stacja badawcza.
 Stacja ta później została uwieczniona na spontanicznym rysunku.
Na doklejonych klapach od góry i dołu przykleiliśmy zwierzęta i rośliny Antarktydy od tej mamy blogującej.
 Na spodzie lapbooka jest łańcuch pokarmowy i gra bingo też stąd.
Dodatkowo dzieci robiły ćwiczenia i zadania o tematyce Antarktydy ze strony superkid. Czasem było to po prostu dodawanie, ale z rysunkiem pingwina w rogu :). Te wszystkie karty pracy schowałam w kopertę A4, którą dokleiłam na spodzie teczki lapbookowej.


Zwierzęta żyjące na Antarktydzie dzieci utrwalały sobie bawiąc się magnesami przyklejanymi na lodówkę.
  Magnesy przygotowałam z magnetycznej folii reklamowej (dostępna na np. allegro). Wystarczy na nią nakleić wydrukowany na zwykłym papierze materiał. Nie laminowałam, gdyż zaczęłam ograniczać laminowanie. Dzieci bawią się tak, że naklejają te magnesy na Antarktydę (wydrukowaną na kartce) tak, by utrzymywały one mapę.


Robiliśmy też pingwiny z rolki po papierze toaletowym. To było u babci i zdjęć brak, a pingwiny można wydrukować z tej świetnej stronki, z której często korzystam (na samym dole jest link do wydruku, do wyboru czarno-biały lub kolor). Jest tam też wiele innych postaci.

Nie obyło się bez pudełka sensorycznego. Pingwinki zrobiłam z filcu i są pacynkami na palce.

A na koniec ta praca. Tło wykonane jest z różnych warstw papieru, pingwiny wycięte z czarnego i białego papieru. Ogony, skrzydła i dzioby są dorysowane.

2 komentarze:

  1. Świetny lapbook! Gratuluję! A pomysł pracy z różnych warstw papieru ściągam!:)

    OdpowiedzUsuń